RBK: Havaş, Rus şirketlerine ait uçaklara hizmet vermenin risklerini ilgili taraflara bildirdi
Rus RBK gazetesinin haberine göre Havaş Genel Müdürü Meta Erna,ABD’nin ardından parklarda Rusya, Beyaz Rusya, İran merkezli havayolu şirketleri ve iş adamları yaptırım baskısını artırdı. Roman Abramoviçİthal uçaklara bakım hizmeti vermenin getirdiği risklerle ilgili dün ilgililere yazı gönderdi.
Mektubun bir nüshasını alan ve gelişmeleri Rus havacılık şubesindeki kaynaklarına teyit eden RBK, şunları kaydetti: “Erna’nın mektubuna ekli uçak listesinde, özellikle ABD yapımı Boeing uçağı ve Avrupa menşeli birkaç Airbus uçağı için hizmetlerin askıya alınabileceği belirtiliyor. Toplamda Rus havayollarına ait 170’den fazla uçak var, Belarus şirketlerine ait 7 uçak ve İran’a ait 4 uçak.”dedim.
RBK, Rusya’nın en büyük havayolu şirketi Aeroflot ile birlikte listede yer alıyor. AirBridgeCargo, Azur Air, I Fly, Pegas Fly, Pobeda, Rossii, S7, Utair, Ural Airlines, Red Wings, Nordwindve Yamal, Beyaz Rusyatemelli belaviave İran İran Havave Mahan HavayollarıŞirketine ait uçaklar olduğunu söyledi.
Havaş’ın mektubunda Roman Abramovic’e ait olduğu belirtilen Boeing 787 Dreamliner ve Gulfstream G650 jetlerinden de bahsedilirken, Rus iş adamının temsilcisi RBK’ya Abramovic’in Türkiye’de uçağı olmadığını söyledi.
Geçen hafta WSJ, Biden yönetiminin Rusya ve Beyaz Rusya’nın ABD yapımı yolcu uçaklarının Türkiye’deki havalimanlarına iniş kalkış yapmasına izin vermemesi için Ankara’ya “baskı yaptığını” yazdı.
ABD Ticaret Bakan Yardımcısıİ’nin geçen ay Ankara’ya yaptığı ziyarette bu uçaklara yakıt ikmali ve yedek kesinti gibi hizmetler sağlayan Türk vatandaşlarına yaptırımlar gözdağı verildi.